fredag 17 juni 2011

Pics

Senaste dagarna i bilder


Visistkorten på Utställningen Skräp och Skatter på Multeum har länge varit slut, och då jag har gjort nya hamnade de på marknaden osv.
Så äntligen gjorde jag fler och åkte ned med. Korten är tillverkade av gamla lpfodral.



Denna roliga bok fick jag av en snäll dam. Jag kan inte se mig själv virka grytlappar, men vem vet, förr eller senare kanske det händer.
Det fanns många fina modeller, och roligast var helt klart "stekta ägg"



Lapptäcket är äntligen klart. Jag är inte helt nöjd, men så är det alltid när man gör någonting åt sig själv. Dessutom var jag lite begränsad eftersom att jag använde tyg jag har hemma, eller redan tillklippta fyrkanter som jag har alldeles för många av egentligen. Tack än en gång popetotrora för inspirationen!

Känns skönt att ha slutfört lapptäcket. Det var någonting jag inte trodde skulle bli klart i första taget.


Här ligger den framtida mattan i sina flätor. Den ligger där i soffan och påminner mig om att sätta fart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar