torsdag 5 januari 2012

Ett bloggtips!





En lagom dos grönt.se  skrev häromdagen om dessa två tjejer: http://www.iambeautifulgarbage.blogspot.com/

En blogg helt i min smak. Titta bara på denna slipsklänning.
Sånt här skulle jag vilja göra (och se) mer av 2012. Rent och fint återbruk.

Bild lånad från http://www.iambeautifulgarbage.blogspot.com/

Min vän Amanda klädde en stol av slipsar under vår tid på Recycle design - återbruk. 
Jag har nog inte tillverkat någonting av slipsar, men såg en gång en kjol i ett skyltfönster i Danmark som jag så gärna ville göra. Kanske dags att ta fram den där lådan med slipsar. Fast utan symaskin kommer man kanske inte så långt...
Har ni gjort någonting av slipsar?

3 kommentarer:

  1. Den där klänningen tror jag att jag också sett (eller om det var en liknande bara). Du får kolla in min galna slipsoutfit som jag köpte på en loppis för nåt år sedan - blus, långkjol och väska av slipsar! :) http://tygochotyg.blogspot.com/2010/08/slips-outfiten.html (Missa förresten inte youtube-länken bland kommentarerna till det inlägget, där finns en kavalkad av bilder på kvinnan som haft loppisen och hennes olika outfits.)

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig klänning! :-) Tack för besöket och kommentaren i min blogg!

    SvaraRadera
  3. Underbar klänning! Funderade på att sy en slipskjol tidigare, men tiden har inte funnits..

    SV: Kul att du gillade mitt moln och mormorsrutorna.. =)
    Håller tummarna hårt hårt för att du skall hitta ett nytt boende snarast! <3

    Kramhögar
    Sanna

    SvaraRadera