onsdag 21 november 2012

vinter-tåg-stickning

Kämpar med en stickning! ja, hör och häpna. 
Fast egentligen är det ju två stickningar om man räknar en till varje hand. Det har slagits vad här hemma om när jag skulle ge upp, men är inne på andra vanten så måste få säga att jag är nöjd. Det kan tilläggas att stickning inte är min starka sida. 

Jag blev så förtjust i detta mönster: 

Och visst är det mumin-stämning nu, även om trollen sover på vintern. Kallt är det också som att Mårran dragit förbi och hon har förvandlat allt till frost. Dessutom väntas årets julmugg fortfarande på att bli inhandlad.




I övrigt pluggas det vill jag lova, aldrig varit med om en sån intensiv utbildning. Men så länge det är roligt, eller hur! Dessutom när man har god julchoklad att motivera sig lite extra med. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar